Pravila

Moderator: [4v4] Organizatori

Pravila

Postby Majstor za golove » 17 Nov 2016 23:13

* Opšta pravila *

Pravila o igri:
  • Igra se 4v4 na Big-u sa 3def pravilom.
  • Svi mečevi moraju da se igraju na http://play.shaxball.com/ pri čemu igrači moraju biti ulogovani na portal. KRŠENJE OVOG PRAVILA JE STROGO KAŽNJIVO I NEĆE BITI TOLERISANO!!!
  • Svi igrači koji igraju meč moraju biti ulogovani u programu SH-Asistent. KRŠENJE OVOG PRAVILA JE STROGO KAŽNJIVO I NEĆE BITI TOLERISANO!!!
  • Nije dozvoljeno igrati 3v4.
  • Banovani na forumu ne mogu da igraju ligu dok god su banovani.
  • Igra se 2x7 minuta sa promenom strana na poluvremenu.
  • Samo igrači registrovani za određeno takmičenje imaju pravo nastupa u istom.
  • Izmene su dozvoljene na poluvremenu ili posle gola.
  • Prilikom igranja meča traži se host koji odgovara svim ex-Yu igračima. Ako odgovara svim ex-Yu igračima, a ne odgovara strancima, tu može da se igra.
  • Ako neko od igrača ima problema s lagom ili napusti sobu utakmica se pauzira dok se steknu normalni uslovi za igru ili igrač vrati u sobu.
  • Diskutabilne lag situacije se mogu analizirati isključivo ako postoji dokaz za to, tj. slika (screenshot, print screen) celog Haxball dela prozora, sa vidljivim ping grafom ili ako je lag očigledan!
    • Desni ping nije dovoljan dokaz za lag. Slika ping grafa bez ostatka Haxball prozora nije dovoljan dokaz.
    • Ping graf je opcija koja postoji na Haxballu i koja se uključuje klikom na dugme Options (dole desno) i zatim postavljanjem opcije Show ping graph na Yes.
    • Igračima sa malom veličinom monitora (ili malom rezolucijom) se dešava da ne vide deo ping grafa ili ceo ping graf u toku igre. Ti igrači ping graf u potrebnoj situaciji mogu videti tako što će pritisnuti dugme Options (dole desno) i onda će im se ping graf pojaviti na vrhu Haxball dela prozora.
    • Igračima koji nisu znali za postojanje ove opcije i koji ne znaju kako ona izgleda savetujemo da je pre učešća u ligaškom meču isprobaju. Napomena: Host sobe ne vidi ping graf, ali svi ostali igrači u sobi mogu da ga vide ako su ga aktivirali.
    • Preporučeno je napraviti sliku pomoću nekog alata koji automatski postavlja tu sliku na internet i odmah daje link slike (npr. https://app.prntscr.com/ ) i odmah postaviti link slike u chat u toku meča (da se vidi posle na snimku). Alternativno tome, moguće je postaviti posle meča sliku na neki sajt za kačenje slika (npr. http://folder.shaxball.com/ ), a zatim link za tu sliku staviti na temu za rezultate (u tom slučaju će svaki pokušaj prevare biti NAJSTROŽE sankcionisan).
    • Lag je očigledan samo ako je stvarno (objektivno) očigledan, odnosno isključivo kada lag zaista dugo vuče igrača na jednu stranu. Npr. kad nekoga u toku igre povuče i zakuca u ćošak ili vuče nekoliko sekundi u istu stranu.
    • Postoje vanredne situacije kada je lag prouzrokovan nečim što nije visok ping (npr. antivirusni program), ali takve situacije uglavnom dovoljno dugo traju da se takav lag može tretirati kao očigledan.

Pravila o klanovima:
  • Minimalan broj igrača u klanu je 6, a maksimalan 10.
  • Dozvoljena su 2 stranca (ne ex-Yu igrač) po klanu i on ne sme biti kapiten, niti sme dogovarati mečeve. Kapiteni klanova strance dovode na sopstvenu odgovornost, jer strancima pravilima nije garantovano traženje hosta koji im idealno odgovora. Ako stranac ima normalan ping tokom celog meča i u nekom trenutku naglo skoči ili povuče, to se vodi kao sporni momenat i važe sva ista pravila kao da nije stranac. NOVO!
  • Svi ostali igrači moraju biti iz ex-Yu.
  • Maksimalno tri različita stranca mogu da igraju po timu tokom sezone. NOVO!
  • Kapiteni mogu menjati ime svog tima, ali samo između sezona.

Pravila o transferima:
  • Tokom cele sezone u tim može da se doda igrač koji nije prijavljen ni za jedan drugi tim, ili nije imao nastupa u drugom timu, pri čemu se maksimalan broj igrača po klanu ne sme premašiti.
  • Za sve transfere važi da igrač sme da nastupi za novi tim tek kada dobije odobrenje organizatora!!! Ako neki igrač odigra meč za novi tim pre nego što mu transfer bude odobren, a da transfer kasnije bude odbijen, taj meč će biti registrovan službenim rezultatom 3:0 za protivnički tim.
  • Igrač sme da nastupi tek kada dobije odobrenje organizatora.

Pravila o mečevima:
  • Dogovaranje utakmica se vrši u podforumu za to predviđenom.
  • Teme za mečeve prave organizatori i biće grupisane u podforumima po nedeljama lige.
  • Obavezno je dogovarati se u temama za mečeve. Organizatori nakon probijenog roka, isključivo na osnovu teme, odlučuju o tome ko će pobediti službenim rezultatom (može biti i 0:0 službeni i oduzivamnje bodova) ili koji je eventualni poslednji produženi rok (fiksni termin) za odigravanje meča. OVO SHVATITE BUKVALNO, NEMA VIŠE PRODUŽAVANJA U NEDOGLED!!!

  • Zvanično dogovoren termin u temi je samo onaj na koji u temi za meč konačno pristanu kapiteni obe ekipe.
  • Ako neki tim prvi put ne dođe na termin koji je zvanično dogovoren u temi, a protivnik dođe (sa minimalnim potrebnim brojem igrača), njihov protivnik je u obavezi da javi u temi za dogovor da su bili tu, kao i da protivniku pruži drugu šansu da se do kraja roka odigra meča, a dogovaranje se nastavlja kao da ništa nije desilo. Ako se tako odloženi meč ne odigra do kraja roka, organizatori na osnovu teme za dogovor, po svom mišljenju odlučuju o tome kome pripada službeni rezultat i da li će biti dodatnih rokova.
  • Ako neki tim ne iskoristi drugu šansu i opet ne dođe na zvanično dogovoren termin, a protivnik dođe (sa minimalnim potrebnim brojem igrača), protivnik je dužan da u temi za dogovor javi to, a tim koji nije došao automatski gubi meč službenim rezultatom, osim ako protivnik želi da zarad fer-pleja pusti da se odigra do kraja roka. Ako se i tako ne odigra do kraja roka, službenim rezultatom pobeđuje ekipa koja je trebalo da pobedi i koja je pustila fer-plej.
  • Ako nijedna ekipa ne dođe na zvanično dogovoren termin ili ako jedna dođe pa ne javi u temi da su bili tu, dogovaranje ide dalje i važe sva pravila kao da tog termina nije ni bilo.
  • Obavezno minimalno čekanje protivnika je 15 minuta od dogovorenog termina. Tek nakon toga može da se javlja u temi da protivnik nije bio tu.
  • Zvanično dogovoren termin može da se otkaže najkasnije veče pre samog termina.
  • Javljanje na temi da je neki klan prisutan u neko vreme se radi na sledeći način: Potrebno je da dovoljan broj igrača tog klana uđe u sobu na Playu. Nakon što uđu, neko od prisutnih (npr. kapiten) treba da pusti snimanje, zaustavi ga i sačuva snimak. Potom taj neko treba da ode na stranicu http://replays.shaxball.com/ i proveri da li tu ima snimka. Ako nema, potrebno je snimati ponovo dok se ne bude pojavio snimak tamo (mada se to u 99% situacija neće desiti). Kada se tu pronađe snimak, potrebno je link tog snimka postaviti na temu za dogovor. U imenu tog snimka se vidi tačno vreme kada je napraljven, što je jedini validan dokaz da je neko bio tu u potrebno vreme.

  • Rezultat odigranog meča se piše u temi za taj meč koju su otvorili organizatori i koja je služila za dogovaranje tog meča.
  • U temi se postavlja link (ili linkovi snimka). Pored toga, u temi se piše i statistika - strelci, asistenti, autogolovi i izmene, uz vreme za svako od njih (po vremenu utakmice, ne snimka), kao i startne postave oba tima. Statistiku je neophodno napisati pomoću novog automatskog načina pisanja statistike. O tome pročitajte na sledećem linku.
  • U slučaju da prilikom dodavanja saigraču lopta okrzne protivnika, a ne promeni pravac to se računa kao asistencija.
  • Ako se sa pisanjem statistike probije rok za odigravanje meča, čak iako su objavljeni rezultat i snimak, meč se registruje službenim rezultatom 0:0 (uz -1 bod za obe ekipe).

  • Obe ekipe imaju obavezu da snimaju meč i da sačuvaju snimak! Automatsko snimanje je velika pomoć, ali može da zakaže zbog nekih tehničkih problema, pa je zbog toga potrebno stvarno sačuvati snimak.
  • Ako nijedna ekipa nema snimak, meč se ponavlja bez obzira da li obe ekipe priznaju rezultat ili ne.
  • Ako nijedna ekipa nema deo snimka, deo meča kog nema na snimku se ponavlja uz određene izuzetke:
    • Ako fali deo snimka na početku nekog poluvremena u kom nije bilo golova (vidi se rezultat 0:0 na početku snimka).
    • Ako fali deo snimka na početku nekog poluvremena u kom je bilo golova (vidi se rezultat na početku snimka) i obe ekipe potvrde taj rezultat. Ti golovi ulaze u rezultat, ali se ne unosi statistika za njih.
    • Ako fali zanemarljivo mali deo snimka na kraju meča (do pola minuta). Ako je bilo golova u tom periodu, oni ne ulaze u rezultat.
    • Ako se obe ekipe slože da se ponavljanjem delova meča za koje fali snimak neće bitno promeniti ishod meča u odnosu na ono što se vidi na snimku, tj. ako se slože da deo snimka koji fali nije vredan ponovnog skupljanja. U tom slučaju je rezultat meča ono što se vidi na snimku.
  • Ekipe koje zadnji dan roka tvrde da su odigrali meč i da nemaju snimak, dobiće još jedan dodatni dan roka, ali samo prvi put u toku sezone kada to urade.
  • Ako organizatori posumnjaju da neka od ekipa namerno neće da dostavi snimak, proveravaće se IP logovi i ispitivati potencijalni očevici meča, a nakon toga sledi odluka organizatora o ishodu meča i o kaznama.
  • Snimak se postavlja na http://folder.shaxball.com/ (preporučeno) ili http://www.haxballtube.com/ a moguće je koristiti i automatski sačuvane snimke sa stranice http://replays.shaxball.com/ .

Pravila o odustajanju i prekršajima:
  • Protiv ekipa koje odustanu u toku druge polusezone, a u prvoj polusezoni nemaju nijedan službeni rezultat, ostaju rezultati iz prve polusezone, dok se za drugu polusezonu pišu službeni rezultati. U svim ostalim situacijama se protiv ekipa koje odustanu pišu svi službeni rezultati, sa izuzetkom ako organizatori procene da zadržavanje rezultata ne bi uticalo na stanje na tabeli za ostale timove. NOVO!
  • Ekipe za koje se otkrije da su švercovale bivaju izbačene iz lige i za njihove rezultate važe ista pravila kao i za rezultate ekipa koje su odustale.
  • Ekipa sme maksimalno 4 meca da izgubi sluzbenim rezultatom, dok u protivnom biva izbačena iz lige zbog neaktivnosti i za njihove rezultate važe ista pravila kao i za rezultate ekipa koje su odustale, kao i naredno pravilo.
  • Ako neki tim bude izbačen iz takmičenja zbog neaktivnosti, mečevi tog tima koji su već bili registrovani službenim rezultatom ostaju, bez obzira da li je taj tim pobedio, izgubio ili je bio 0:0 službeni rezultat.
  • Ako ekipa napusti meč pre kraja (uz određenu toleranciju par sekundi pred kraj), na trenutni rezultat se dodaje još 3:0 za protivnika te ekipe. Ako neka ekipa prvi put tako napusti meč, dobija opomenu, dok će svaki sledeći put biti kažnjena negativnim bodovima (-1 za drugi put, -2 za treći, -3 za četvrti, itd.).
  • Šverc, odustajanje, varanje (npr. makro), napuštanje meča pre kraja i vređanje u toku ligaških mečeva (bilo svojih saigrača, bilo protivnika) će biti dodatno sankcionisano (npr. ban, suspenzija, izbačenje iz lige).

Razna pravila:
  • Ako se neki tim ne prijavi za ligu, njegovo mesto se popunjava na osnovu rezultata prošle sezone. Ako ne može da se presudi između konkurenata za popunu, igraju međusobno baraž.
  • Ako nekoliko timova ima isti broj bodova na kraju lige, prvo se gleda međusobni skor, zatim gol razlika i na kraju broj postignutih golova. Ako su i posle toga timovi izjednačeni, onda igraju dodatni međusobni meč (ili mečeve ako je više od 2 tima izjednačeno) koji će odrediti konačan plasman.
  • Timovi su u obavezi da se potrude i oko mečeva koji nemaju takmičarski značaj na kraju sezone. Službeni rezultati u poslednje dve nedelje lige će sa sobom nositi određene posledice za timove protiv kojih je službeni rezultat, u zavisnosti od situacije (negativni bodovi u tekućoj ili narednoj sezoni).
  • Pobeda u meču nosi 3 poena, remi 1 poen, a poraz 0 bodova.

* Sezonska pravila (menjaju se iz sezone u sezonu) * NOVO!
  • Zimski kup: Ima 12 klanova. Takmičenje se sastoji iz 2 dela. Prvi deo je grupna faza u kojem su klanovi podeljeni u 4 grupe. Po najbolja 2 tima iz grupe prolaze u završnu fazu. Prve nedelje igra se grupna faza, a nokaut faza se igra druge i treće nedelje. U grupnoj fazi sistem igranja je jednokružni. Sama liga nema nikakav takmičarki značaj u smislu da se na osnovu rezultate lige odlučuje ko će ići u Ligu šampiona ili ko će sledeće sezone biti u kom rangu takmičenja, tj. liga je isključivo zabavnog karaktera.

NAPOMENA: Postoji još toga što ne može precizno da se definiše ili ne može da uđe u pravilnik. Kada dođe do takvih situacija odluke će donositi organizatori 4v4 lige uz pomoć administratora (npr. kazne za šverc, odustajanje ekipa i vređanje za vreme ligaškog meča). U specijalnim situacijama organizatori imaju pravo da reaguju i suprotno pravilima, ako se ustanovi da za tim ima potrebe!
o da o ne!
User avatar
Majstor za golove
Reprezentativac Srbije
Reprezentativac Srbije
 
Posts: 2339
Joined: 14 Jul 2012 23:18
Location: Beograd
National Flag:
Serbia

Return to Aktuelna liga

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests